Sabtu, 9 Oktober 2010

Tanah Wakaf Semakin Pupus Di Pulau Pinang

Menurut sasistik keluasa tanah wakaf di Pulau Pinang amat mengejutkan dan mengerunkan kerana keluasa tanah wakaf di Pulau Pinang kini luas keseluruhan sebanyak 779.26 dengan nilai semasa RM850 juta semakin lama semakit mengecil akibat pentadbiran Parti Sosialis DAPig.


Sekarang ini tanah wakaf dirampas oleh SSI,sebuah syarikat GLC yang ditubuhkan oleh Ketua Menteri paling haram jadah di abad ini iaitu Lim guan Eng anak kepada Lim Kit Siang ahli Parlimen Ipoh Timur. Mereka sedang merompak & menghapuskan sedikit demi sedikit hak milik wakaf dan tanah melayu secara sistematik di Pulau Pinang.


Tahniah! kepada melayu mangkok tingkat yang telah berjaya memberi undi kepada bangsa pendatang ni berkuasa di bumi Pulau Pinang. Bagi pemimpin melayu pakatan rakyat pula hanya dengan mendapat sedikit imbuhan dan habuan mereka terang-terangan sangup membelakangkan orang melayu.


Sekarang apa dah jadi, sesal sekarang tak berguna dan boleh tengok saja Kalifah kesayangan PAS dengan lahapnya meratah tanah-tanah wakaf dan hak-hak orang melayu tanpa mampu berbuat apa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan