Isnin, 20 Jun 2011

Khalwat Mat Sabu

WAJIB BACA!! Terbongkar Sudah…. Anwar Ibrahim Sebenarnya Dalang Kes Khalwat Mat Sabu – Norma Di Hotel Perdana…??

Pada tanggal 31 Januari 1995, sekitar jam 2.40 pagi, Mat Sabu check in di Hotel Perdana ...
Kota Bharu, bilik bernombor 121.

Selepas itu, pada jam 9.00 pagi, datang seorang pegawai polis wanita berpangkat Inspektor bersama seorang lagi anggota polis meminta receptionist hotel menyerahkan senarai nama nama hotel guest yang telah check in.

Tindak tanduk pegawai polis tersebut dikira biasa seandainya mereka sudah mendapat sebarang maklumat [insider information] untuk bertindak terhadap seseorang!

Tidak lama selepas itu, muncul seorang wanita dalam lingkungan usia 30an dipercayai Norma, bertudung dengan memakai seluar berwarna hitam dan blouse masuk ke bilik 121 tempat Mat Sabu menginap….

Menurut penjelasan Mat Sabu selepas dicekup, pada waktu berlakunya kejadian, beliau telah tertinggal ubat dirumah salah seorang sahabatnya. Maka inilah alasan yang digunakan untuk justifikasikan kenapa Norma perlu datang ke bilik 121 untuk menghantarkan ubatnya yang “tertinggal..”

Tetapi persoalannya…, kenapakah Norma perlu pergi ke bilik 121 seorang diri..?

Tidakkah lebih wajar sekiranya Norma tinggalkan sahaja ubat itu di kaunter Receptionist atau pun Norma menggunakan In House Hotel Telephone minta Mat Sabu turun untuk mengambil ubatnya itu..?

Ketika serbuan dibuat oleh pihak polis, media, dan 7 orang pegawai Jabatan Agama Hal Ehwal Islam Kelantan [JAHEIK], pintu bilik 121 diketuk tetapi hanya berjaya dibuka selepas 20 minit…!

Apabila pintu dibuka, Mat Sabu hanya memakai tuala mandi berwarna hijau, Norma tidak memakai tudung dan keadaan katil didalam bilik itu agak berselerak….

Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz menyatakan bahawa ini semua adalah perangkap yang dikenakan kepada Mat Sabu oleh seseorang yang sangat berpengaruh kerana sewaktu serbuan dibuat sudah ada krew TV3 dan Nik Aziz mempersoalkan bagaimana boleh krew TV3 itu turut sama dalam notis yang singkat..?

Mengikut rekod, apabila kes ini bawa ke Mahkamah Syariah Kota Bharu, ianya telah digugurkan atas sebab sebab teknikal…, kenyataan bercanggah oleh beberapa saksi JAHEIK mengenai nombor bilik hotel!

Dalam benak kepada Mat Sabu ketika itu beliau rasakan orang yang bertanggungjawab untuk aksi beliau ditangkap berkhalwat adalah Anwar Ibrahim….

Itulah sebabnya pada tahun 1997, Mat Sabu adalah diantara pemimpin PAS yang paling awal pergi ke pejabat Ummi Hafilda setelah tersebarnya kisah “Surat Ummi kepada Tun Mahathir” melaporkan mengenai salah laku seks Anwar Ibrahim.

Malah sewaktu Mat Sabu bersama pemimpin PAS yang lain bertemu di pejabat Ummi di Danau Kota, Azizan juga turut sama hadir. Menurut cerita Ummi, pada waktu itu, Azizan telah melafazkan Sumpah Laknat….

Mat Sabu yakin dan percaya tingkah laku sebenar Anwar dan beliau telah menggunakan pertemuan di pejabat Ummi sebagai modal untuknya berceramah, malah ketika itulah Mat Sabu adalah satu satunya pemimpin PAS yang menggelar Anwar sebagai ‘Al Sheikh Al Anwar Al Juburi…!! "

Keyakinan Mat Sabu terhadap salah laku seks Anwar turut dinyatakan olehnya sewaktu ditemuramah oleh Ahmad Lutfi Othman pada 14 Jun 1998 di pejabat Majalah TAMADDUN. [Lutfi adalah bekas Editor Majalah TAMADDUN, beliau sekarang adalah Editor-In-Chief HARAKAH].

Nah…, lihatlah sendiri! Betapa indahnya dunia dan sandiwara politik, bersungguh sungguh Mat Sabu ketika itu kunuuunnya mahu mencari kebenaran mengenai kelakuan sebenar Anwar… Malah boleh kita tafsirkan bahawa kesungguhan itu natijah daripada “dendam kesumat” Mat Sabu terhadap Anwar!

Sudah pasti Mat Sabu tidak akan memaafkan Anwar kerana kehadiran krew TV3 sewaktu serbuan di Hotel Perdana Kota Bharu memang wajar untuk dikaitkan dengan penguasaan "kerja tangan ghaib" Anwar. Pada zaman Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, sudah boleh dilihat penguasaan Anwar terhadap media tanahair khususnya TV3!

Mat Sabu pernah menyuarakan kebimbangan terhadap penonjolan Anwar yang beliau sifatkan lebih merbahaya dari Tun Mahathir mengikut telahan perspektif seorang musuh politik…!

Anwar’s viciousness was described by Mat Sabu as follows:

"We must not forget when wanting to topple Ghafar Baba, Quek Leng Chan and several other millionaires played their hands to bankroll the acquisition of NST and TV3 shares."

"To me, although Anwar had yet to gain full control, he had already displayed his talent at being more 'ruthless' than the Prime Minister…we know how his children and relatives were involved in nepotism."

"Anwar’s public image was coddled by the media, who in turn was controlled by the number two (Anwar Ibrahim). It happened that at one time, if we were to watch TV3, sometimes the news on the Prime Minister was placed fourth in the bulletin’s running order, while that of the DPM was main story and headlined…...."

Malah, Mat Sabu pernah menyatakan beliau tidak yakin bahawa Anwar Ibrahim boleh menjadi Perdana Menteri yang baik..!

Menurut Mat Sabu, beliau percaya Anwar adalah manusia jenis yang sanggup menggadaikan agama untuk kepentingan peribadinya…

Mat Sabu juga turut meramalkan, seandainya Anwar menjadi Perdana Menteri, mimbar Masjid Negara akan digunakan untuknya membaca khutbah agar seluruh negara akan mengatakan "Anwar adalah PM yang pertama membaca khutbah Jumaat...."


sumber : Medan Info Kita

Tiada ulasan:

Catat Ulasan