Ahad, 30 Januari 2011

PAS tenggelam dalam banjir ditolak pengundi Tenang





Akhirnya , BN berjaya BN memenangi PRK DUN Tenang dengan majoriti lebih besar lagi daripada PRU 12 iaitu lebih 3000 undi ! Satu keputusan yang membanggakan kerana walaupun peratusan yang keluar mengundi rendah iaitu 71 % tetapi undi majoriti nampaknya BN bertambah .

Walaupun pelbagai dugaan dan kepayahan yang terpaksa ditempuhi pengundi2 untuk keluar mengundi seperti hujan lebat & meredah banjir besar di beberapa kawasan peti undi ,namun ia tidak sedikit menghalang mereka untuk keluar mengundi .

Sehingga ada yang sanggup keluar mengundi menaiki trak askar dan bot untuk ke pusat pengundi . PB salute la kepada pengundi di Tenang terutama bangsa Melayu yang sanggup meredah hujan & banjir !

pengundi sanggup menaiki bot ke tempat pengundian



Selain itu , PB juga melihat semangat jentera2 BN terutama perayu undi cukup kuat terutama di hari pengundi yang sanggup berdiri dalam keadaan hujan yang cukup lebat sehingga mengalami banjir . Syabas !!

Walaupun PAS yakin akan menang di peti undi majoriti CIna , tetapi ternyata faktor hujan menyebabkan peratusan keluar mengundi kaum itu menyebabkan mereka tewas di peti undi Tenang Station , Labis ,dan Labis Timur .

PAS hanya mampu menang di Peti undi Labis Tengah sahaja . Memang pengundi Cina di Labis rata-rata tidak menyokong BN sebeliknya menyokong PAS hasil dakyah perkauman oleh DAP .


semangat jentera perayu undi BN

Di peringkat awal pengiraan undi lagi yang dapat kepada PB , keputusan jelas memihak kepada calon BN. Peti2 undi seperti di Sawah Baru , Felda Chemplak , Felda Tenang , Chemplak Barat , Ladang Bukit Dato yang majoritinya Melayu semuanya solid menyokong BN & menolak sepenuh Pakatan .

Syabas PB ucapkan kepada pengundi2 dari peneroka Felda iaitu Generasi Pertama dan Generasi Kedua di Tenang yang terus yakin untuk menyokong BN . Marah betul puak2 kopiah putih PAS kepada peneroka Felda yang terus menyokong BN dan tidak langsung mempedulikan dakyah pembangkang .

PAS dengan konco2nya Anwar ibrahim & DAP ternyata ditolak oleh pengundi Tenang hingga tenggelam dalam banjir .

Sumber: Pejuang Bangsa

1 ulasan:

  1. Perhatikan kaum Cina memangkah PAS utk memenangkan PAS di peti2 undi majoriti kaum Cina.
    Di PRU 13 nanti, letaklah calon Melayu sahaja di kawasan majoriti Melayu. Biarkan MCA berentap dgn sesiapa saja di kawasan majoriti Cina.
    Nampak sungguh ada pakatan yg jahat di antara MCA, Gerakan, PKR dan DAP utk memenangkan calon bukan Melayu sahaja.
    Kalaulah UMNO dan PAS bersatu, boleh mamposlah kaum Cina dan India di Malaysia ini!
    Orang Melayu berharap Najib akan bertegas utk kepentingan orang Melayu.
    Diharap Melayu tidak mudah lupa ...

    BalasPadam