Selasa, 13 Julai 2010

Demi Islam dan ketuanan melayu terpulang pada PAS untuk bersatu



Situasi perubahan arus perdana politik tanahair sekarang ini semakin menjadikan pemikiran rakyat Malaysia menjadi semakin kreatif dan kritis.. Dalam menghadapi survival politik terkini maka timbullah perbagai pandangan untuk menyatukan dua parti iaitu UMNO dan PAS.

Persolannya adakah perlu PAS KELUAR DARI PAKATAN ,jawapan bagi saya YA... PAS perlu keluar sebelum keadaan yang lebih membimbangkan demi bangsa dan agama. PAS mampu membina integriti sendiri. Adakah perlu PAS bersatu dengan UMNO. Jawapannya terpulang pada ahli PAS.

KENAPA PAS MENYERTAI PAKATAN RAKYAT ?

Apa hasrat PAS menyertai Pakatan Rakyat ?

Apa matlamat PAS bersekongkol dengan PKR dan DAP ?

Apa penting PAS menyertai PAKATAN RAKYAT ?

Pemimpin PAS mengambil risiko dalam perjuangan yang hambar, yang tidak mempunyai matlamat sebenar PAS. Seolah PAS sudah di beli oleh sebahagian dari mereka yang mengambil peluang untuk menyampai cita-cita yang karut.

Omong yang tidak menentu, omong yang memecahkan rakus. Cita-cita besar PAKATAN RAKYAT hanyalah untuk membahagikan sama rata. Meminggirkan yang hak. Apa sudah jadi Pulau Pinang. Orang Melayu yang sudah terjun laut.

Pemimpin yang memimpin dengan konsep perniaga dan selepas itu monopoli segalanya. Sekarang sikit sahaja yang tinggal, untuk menangkan hati rakyat, perkara yang tak patut dia buat pun, dia akan cuba lakukan. Bagaimana orang yang sedang mabuk asmara. Sekarang apa pun boleh. Bila dah dalam gemgaman, hidung bertemu hidung pun dia tak menyapa.

PAS dengan DAP mimpi tak sama. Emak bapa pun lain. Jika kereta pun jenama lain, tak sama buatan. Warna lain, logo lain, cap lain. Cara beristinjak pun lain dah.Terkejut beruk saya bila PAS join dalam PAKATAN RAKYAT. Cuma cita-cita nak bakar kelambu masam. Kelambu yang dah lama tak basuh. Nak di sental dengan clorok terus-terusan. Nak di tukar terus dengan kelambu yang masam dan berlubang ini. Apa kata kita cuba tampung yang berlubang dan kita basuh semula, adakah lebih jimat?

PKR apa lagi... Penubuhan banyak melayu suatu ketika dulu. Sekarang dah jadi macam rojak buah timun ada, nenas pun ada, buah pauh pun juga, orang yang kecewa pun ada dalam PKR.

PAS mesti mengutarakan penarikan diri dari PAKATAN RAKYAT. Saya tidak mahu mengistilah pakatan ini secara lebih buruk dalam nawaitu saya.

PAS mesti naik sampan baru? Sampan yang ada tak kemana, kerana sampan ini juga banyak lubang. Sampan ini baru sahaja di buat, tapi kayunya reput, kayu yang tak tahan air, pakunya pun berkarat. Dayungnya akan patah. Ukuran yang tak sama. Ada yang tinggi, berat sebelah. Galanya lain. galanya pun lama.... ada ke yang tahu gala itu apa ?.

Lebih baik PAS bina sampan yang baru dengan ukuran sendiri, semua sendiri, konsep sendiri, perjuangan sendiri. Boleh pilih kayu yang baru, fiber yang berkualiti. Kita buat besar pun tak mengapa... Sebab nanti orang kita nak naik ramai. Ini kita pergi tumpang sampan orang.... Aduh tambang pun mungkin kena bayar... jadi fikir-fikirlah. - Bro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan