Rabu, 25 Mac 2009

Fairus Ditahan

GEORGETOWN: Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin, ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) bagi membantu siasatan dakwaan rasuah membabitkan sebuah syarikat kuari di Seberang Prai. Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Ahmad Said Hamdan, mengesahkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti itu ditahan di Kompleks Kastam dan Imigresen (CIQ) di Johor, kira-kira jam 11 malam tadi. "Beliau ditahan bagi membantu siasatan," katanya ketika dihubungi, pagi ini.
Difahamkan, Mohammad Fairus yang meletak jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri I berkuat kuasa 8 April ini, ditahan oleh sepasukan pegawai imigresen sebelum diserahkan kepada SPRM Johor. Beliau kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat SPRM di Air Molek kira-kira jam 2.45 pagi ini dan pegawai SPRM sedang mengambil keterangannya.
Penghuni Gua : Itu le. Jangan nak mengata orang. Jaga le diri sendiri. Lepas ini, PR akan kata ini konspirasi UMNO untuk jadikan isu dan kalahkan PR dalam pilihanraya di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Salah, salah lah. Jangan menyalahkan orang lain. jadi kepada PR politik wang ke , rasuah ke berlaku pada semua parti. jadi sama-samalah kita membenterasnya. Jangan memperlekehkan parti lain seolah kita maksum semuanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan