Ahad, 24 Oktober 2010

YB Penanti Macam Kamjat!!


Mansor Pencacai DAP terima ‘surat biadab’


GEORGETOWN - Tidak berpuas hati dengan kenyataan tiga penduduk Kampung Genting yang mendakwa beliau menyuruh mereka minta tolong kepada UMNO bagi menyelesaikan isu pengambilan tanah kampung itu, Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman membidas kumpulan berkenaan dengan menyifatkan dakwaan mereka adalah permainan politik kotor parti lawan. [SH]

"Pi la minta tolong kat UMNO", balasan kepada jawapan biadap ialah kebiadapan lah juga. what do U expect? Takkan kita diherdik kita nak puji pula melambung, tak waraskah?


“Surat yang mereka hantar sangat biadab kerana mengandungi kata-kata kesat. Jika hendak meminta tolong atau pertimbangan daripada Kerajaan Negeri, ia tidak sepatutnya ditulis dengan bahasa macam itu. Antaranya ‘kami sanggup bermandi darah’ dan saya merasakan ini satu kenyataan yang berbaur perkauman.

Mansor terima surat penuh kata-kata kesat dan tandatangan penduduk dalam dakwat merah sebagai balasan atas kebiadapan Mansor sendiri sebenarnya dan juga kebiadapan DAP yang tidak mempedulikan Melayu sebelum memutuskan untuk ambil tanah penduduk.


Mereka boleh tulis surat dan kita akan bincang serta pertimbangkan tapi ini bukan caranya untuk bermain politik. Surat untuk Kerajaan Negeri perlu ditulis dengan betul dan ia akan dibincang kelak. Saya nak tahu apa motif surat ini ditulis dengan kata-kata kesat dan menggunakan dakwat merah untuk menandatanganinya?

Sekarang mansor mau pusing cerita, perkauman dan etika? Mau bincang? kenapa dulu ambil tanah penduduk tidak berbincang?

Kerisku: melayu tak serupa melayu,
DAPat jawatan TKM 46% sahaja,
Inilah dia pengkianat melayu,
Macam kamjat tak kenang jasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan